Om os

Aalborg Dykkerskole afholder dykkerkurser og uddanner efter PADI´s retningslinjer.
PADI´s uddannelsesorganisation er internationalt anerkendt, så når du har erhvervet dit dykkercertifikat ligger verden åben og venter med nye spændende oplevelser under vandoverfladen.

Aalborg Dykkerskole lægger stor vægt på at hver elev føler sig tryg under hele kurset, har det sjovt, og får nogle spændende oplevelser med hjem.

Aalborg Dykkerskole underviser efter tankegangen: Kvalitet frem for Kvantitet. Derfor er det vigtigt for os at tage os tid til den enkelte elev, Eleven skal hele tiden føle sig tryg og sikker, uanset om vedkommende deltager på et prøvedyk eller et krævende vidergående dykkerkursus. Alle elever skal have have mulighed for at bruge den tid der skal til, for at opfylde de krav der skal til for at erhverve et dykkercertifikat.
Det tager tid at vænne sig til at bevæge sig under vand. Vi uddanner derfor ikke flere elever ad gangen, end vi til enhver tid kan stå 100% inde for kvaliteten og PADI´s standarder. Af samme årsag afholdes alle kurser i små hold, hvor der er rigtig god tid til den enkelte elev.
Alle kurser køres primært af samme instruktør, så instruktøren har mulighed for at vurdere den enkelte elev. Fordelen er at eleven ikke skal forholde sig til flere nye instruktører i løbet af kurset.

Open Water kurset kan påbegyndes fra 10 år (fra 10 til 15 år udstedes særligt junior certifikat)
Det er muligt at starte med at dykke fra 8 år.
Ønsker man af udvide sine muligheder, findes der flere videregående kurser, hvor man lærer mere om specifikke dykkersituationer f.eks. dybdedyk, natdyk, båddyk osv.
Kontakt Aalborg Dykkerskole for info om hvilke undervisning der er muligt i øjeblikket.

Aalborg Dykkerskole blev grundlagt af Carsten Schultz i 2009 og hed i starten CSmanpower, da Carsten både underviste i dykning og kørte som selvstændig demonstratør.
Demonstratør delen blev dog hurtigt valgt fra og firmaet skiftede navn til Aalborg Dykkerskole med cvr. nr. 32169473

I 2013 udvidede Aalborg Dykkerskole sit uddannelsesprogram med TDI Advanced Nitrox med dekompressions procedure - Her underviser Jan Hartvig som er én af Danmarks mest erfarne tekniske dykkere. Jan har flere tekniske dyk til +100 m og er uddannet på både åbne og lukkede systemer.

I 2014 blev Aalborg Dykkerskole udvidet med fysisk butik på Frederikstorv i centrum af Aalborg og uddannelsesprogrammet blev udvidet yderligere med snorkeldykkerkurser.

I 2015 åbnede webshoppen i forbindelse med en gennemgående renovering af hjemmesiden. Hjemmesiden blev mere strømlinet og brugervenlig, Denne renoveringen gjorde at hjemmesiden og webshoppen i dag fungere bedst muligt på mange forskellige platforme. Alle billeder i webshoppen og på hjemmesiden, tilhører Aalborg Dykkerskole og er dennes ejendom. Billederne må ikke kopieres eller bruges unden forudgående skriftlig aftale med Aalborg Dykkerskole.

I 2018 lukkede butikken på Frederikstorv og vi fokuserer nu primær på kvalitets uddannelse af dykkere.

I 2020 blev Aalborg Dykkerskole registreret som autoiseret PADI 5 star IDC resort med butiks nr. S-24581

I 2021 kom vi for alvor igang med Dykkerterapi. som er terapi til personer med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser.
vi tilbyder forskellige gavnlige oplevelser under overfladen. læs mere om Dykkerterapi her: DYKKERTERAPI

Læs eventuelt også rapporten fra John Hopkins universitetet som startede det hele for os: JOHN HOPKINS

I 2022 Blev Staff Instruktør og ejer Carsten Schultz, som den første i Europa, tildelt prisen som PADI Torchbarer. En pris som tildeles en person, som har gjort noget extraordinært for at udbrede kendskabet til dykningen. Carsten fik prisen for sit arbejde med at udbrede kendskabet til dykning til personer med fysiske og psykiske funktionsnedsættelser.

I 2023 Blev Aalborg Dykkerskole den anden dykkerskole i verden, til at modtage certificeringen som PADI ADAPTIVE SERVICES FACILITY, Dermed kan vi officielt bekræfte at vi kan modtage alle personer til deltagelse i dykning.

Eventuelle afhentninger af uddannelsesmaterialer eller udstyr, kan ske på Ridemandsmøllevej 36, Godthåb 9230 Svenstrup - EFTER FORUDGÅENDE AFTALE!

Mød vores Staff: